Technologia NFC – jak rewolucjonizuje marketing na rynku lokalnym
Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego w historii. Technologia rewolucjonizuje takie dziedziny jak medycyna, inżynieria i przemysł. Ale nie tylko – branża marketingowa również zyskuje swoje. Z tą różnicą, że o zastosowaniu danej technologii decydują przede wszystkim trafne strategie, nie samo jej wykorzystanie.
W świecie marketingu coraz głośniej mówi się o sztucznej inteligencji. Choć ma ona już swoje zasługi, to osiągnięcie przez nią pełnej skuteczności zajmie jeszcze trochę czasu. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku technologii, która na froncie marketingowych zmagań okopała się już kilka lat temu. Mam tu na myśli technologię NFC.
Na początek wyjaśnijmy, czym jest technologia NFC. Rozwinięcie tego skrótu to Near Field Communication. Jest jedną z metod łączenia się ze sobą urządzeń lub urządzenia z przedmiotem – dokładnie na takiej samej zasadzie, jak działa zeskanowanie kodu QR. Zamiast nośnika optycznego (kodu) urządzenie odczytuje jednak sygnał radiowy, generowany przez specjalny chip.
Do niedawna technologię tą wykorzystywano głównie w systemach płatności mobilnych – do łączenia się kart lub telefonów z terminalem. Szybko okazało się jednak, że jej zastosowania są o wiele szersze i trafiły na celownik marketingowców. Co jeszcze potrafią karty NFC?
To jedno z pierwszych i chętnie wykorzystywanych zastosowań. NFC można zakodować w taki sposób, żeby po odczytaniu karty przez telefon, od razu uzupełniało formularz tworzenia kontaktu danymi osoby lub firmy. Nie tylko numerem telefonu, ale również np. mailem lub adresem strony WWW. W ten sposób zostawienie namiaru na siebie zajmuje ułamek sekundy, a obdarowana taką cyfrową wizytówką osoba nie musi samodzielnie wpisywać danych w telefonie i martwić się o popełnienie błędu.
Za pomocą łącza NFC można również przekazać do telefonu odbiorcy dane lokalizacji, na przykład pinezkę w Google. To doskonała opcja do wykorzystania podczas organizacji wydarzeń promocyjnych lub gier terenowych.
Jedno z rozwiązań, które sprawdza się zdecydowanie najlepiej. Karty NFC pozwalają przekierować osoby, które skorzystały z usług, bezpośrednio do miejsca, w którym mogą wystawić opinię o firmie. Najczęściej jest to Google, ale możliwości są o wiele szersze. Najważniejszą zaletą jest szybkość działania. Wystarczy włączyć NFC, przyłożyć telefon do karty i już po chwili można wystawić opinię. Nie trzeba również szukać firmy w sieci lub skanować QR kodów aparatem.
Co do zasady tak. Zeskanowanie fali NFC, technicznie rzecz biorąc, nie różni się niczym od zeskanowania QR kodu czy ręcznego przepisania linku albo danych do aplikacji albo wyszukiwarki. To po prostu zakodowany sygnał, który jest przekładany na język zrozumiały dla telefonu. Bardzo ważne, aby pamiętać, że karty NFC nie są kartami płatniczymi. Linki otwierają się w przeglądarce, która najczęściej ma wbudowane zabezpieczenia antywirusowe. Karta nie jest w stanie również zapisać żadnego pliku na naszym telefonie bez naszej zgody.
Karty i prezentery od Opinieo zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie z myślą o wsparciu w zbieraniu opinii od Twoich klientów. To technologia, która może być…
… Twoją tajną bronią w zmaganiach z konkurencją. Postaw na skuteczność działania. Mechanizm jest w tym wypadku prosty. Sztuczna inteligencja Google, po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła, wyświetla te wyniki, które, jej zdaniem, najlepiej będą odpowiadać potrzebom użytkownika. Firmy, które mają lepsze opinie, są wyświetlane zdecydowanie wyżej niż te, które opinii nie mają.
… Twoim kluczowym argumentem. Dokładasz wszelkich starań, aby budować profesjonalny wizerunek. Skąd jednak klient, który pierwszy raz trafia na Ciebie w Internecie, ma wiedzieć, że naprawdę może Ci zaufać? Tu pojawiają się opinie. Ponad 90% osób bierze je pod uwagę podczas podejmowania decyzji. Dzięki kartom Opinieo pozyskasz więcej pozytywnych opinii, które zaświadczą o jakości Twoich usług.
… Twoim sposobem na cięcie kosztów. A to dlatego, że część ruchu, który normalnie zostałby dostarczony z płatnych kanałów, takich jak Google Ads, przyjdzie do Ciebie z wyszukiwań organicznych. Karta NFC od Opinieo to klucz do najbardziej efektywnego wykorzystania mechanizmów oferowanych przez Google, aby rozwijać Twoją firmę.
Na przestrzeni lat sposoby dotarcia do potencjalnych klientów nieustannie ewoluowały, dopasowując się do sposobów, w jaki konsumenci szukali produktów lub usług. Od ogłoszeń w gazecie, po nowoczesną reklamę internetową. Wraz z rozwojem Internetu i mediów, to konsumenci sami zaczynają decydować, czego szukają. Marketing musi nadążyć również za tym trendem i nauczyć się wykorzystywać kanały takie jak Google dokładnie w tym momencie, kiedy klienci szukają usług firmy.
Karty NFC, przede wszystkim te do zbierania opinii, są tu niezastąpionym narzędziem. I, jak to w podobnych przypadkach bywa, te firmy, które wdrożą je jako pierwsze, zyskają najwięcej.
Jeśli rozważasz zakup karty NFC do zbierania opinii, polecamy zapoznanie się z ofertą marki Opinieo. Dzięki szerokiemu wyborowi produktów i wariantów, w tym możliwości personalizacji, każdy znajdzie tu coś na miarę potrzeb swojej firmy!
249.00 zł Original price was: 249.00 zł.169.00 złCurrent price is: 169.00 zł.
299.00 zł Original price was: 299.00 zł.249.00 złCurrent price is: 249.00 zł.
499.99 zł Original price was: 499.99 zł.349.99 złCurrent price is: 349.99 zł.
299.00 zł Original price was: 299.00 zł.249.00 złCurrent price is: 249.00 zł.
Zadbaj o opinie w Internecie
dzięki Opinieo. Dołącz do nas
zbuduj dla swojej firmy
zaufanie, na które zasługuje!